
Ni är flera som frågat om hur jag använder min saftmaja och jag gör på det sättet som min pappa har lärt mig.
Har du använt saftmaja innan kanske du tänker på att jag inte använder socker i själva saftmajan och det gör att jag kan göra saft v riktigt stora mängder frukt och bär i ett svep.
Så i den här videon får du hänga med och se hur jag gör nästan 9 liter saft, 18 1/2 liters-flaskor blev det totalt.
Och dessutom en massa pajfyllning att frysa in eller göra sylt av.