
Oavsett vilken zon du bor i eller vilka växter det är du behöver skydda är det här en metod som fungerar väldigt bra.
Här är det snart dags igen, jag bara väntar på att löven ska torka upp lite så att jag kan använda dem som isolering, sen ska jag bädda in mina lite känsligare växter för vintern här hos mig.
Grundtanken du ska ha med dig är att du skyddar mot vind och kyla med isolerande TORRT material och att du skyddar mot den värsta vätan.
Har du mycket snö under vintern får du gratis isolering och slipper i regel vätan vilket är en fördel för växterna. Se då bara till att det inte blir för tungt så att något kan knäckas när snön lägger sig och blir tung när det är blötsnö.
Så här vinterbonade jag växterna på innergården förra året och jag har gjort likadant i flera år.
Hoppa in i facebookgruppen och fråga om du känner dig osäker över något så hjälper jag dig.